Friday, June 26, 2009

Ayam Bakar Ideal

Wah..sedap laa..resipi mama..uat untuk buka puasa semalam jugak..Mmg simple giler nyer resipi..Tapi ngancam abis bila nak makan hehe..Kruk..krak..kruk..krak..pewut bunyi hehe..x sabar nak try ayam ni semlm..Nak hias ala2 chef konon...terabur je..kekekekeke....Xkesah la..janji da jgk seni nyer kan kan..:D

Bahan-bahan :-
2 ketul dada ayam
*1 ulas bawang besar merah ( potong dadu)
*1 biji lada benggala( potong dadu)
*3 biji cili padi ( potong kecik2)
*1 biji asam limau nipis
*5 sdb kicap manis

Cara-cara :-
  1. Bakar ayam itu sehingga masak. Ketepikan.
  2. Kemudian satu kan semua bahan yang bertanda*.
  3. Boleh la dihidangkan dengan ayambakar tadi..Boleh cicah atau pun curahkan ke atas ayam tadi.

4 comments:

blogresipi said...

Ayam bakar nie sangatla menarik berposing... cantek betul gambarnya... ada lagi tak? nak tumpang makan bleh? hehe

Nor said...

hi, K.Nor tak tau nak jawab kat mana persoalan tali pusat ayam yg ditanyakan kat resipi butter prawn. cari shoutbox kat sini tak ada. so k.nor jawab kat ruangan ni aje la ya.. tali pusat ayam tu, kalau kita pecahkan telur ayam, terdapat cam tali yg berwarna keputihan melekat pd kuning telur. tali pusat ni biasanya org buang kalau nak wat kek, sbb dia berbau hanyir sket. tp pd org yg tak kisah bau telur ayam, tak ada masalah kalau tak buang tali pusat ni. hopefully, faham dgn apa yg k.nor cuba terangkan ni ya.. tq

CoolandEasy said...

Hehe..menarik ek kak??hehe..kalakr je tgk..konon2 ala pro chef gitu..;last2 jd camtu..kak ijan uat jd lol..cam pro gitu:P

CoolandEasy said...

Ooo..camtu ek kak Nor...Tq for d info ya akak:P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...