Wednesday, May 27, 2009

Puding Roti

Puding roti..lama giler x uat puding ni..Resipi pun ingat2 lupe hehe..Takpe..refer balik buku resipi..Actually ni resipi famili huhu..Mmg yummiezzz laa...Slu je bikin..Ader ummph~ gitu hehe..Sedap dimakan begitu saja..Its to sweet skit..Sbb i men sukat je tadi agak2..Tapi x pe kat sini i dah refer balik dah resipi nyer..Boleh la diuat nanti.

Bahan-bahan :-
1 buku roti ( i pakai roti yg da bulat2 atas tu)
2 biji telur
2 3/4 cwn gula kasar
3-4 cawan susu pekat cair/pekat manis
1/2 cawan majerin

Cara-cara :-
1. Potong roti tu dalam bentuk 4segi gitu.
2. Rendamkan roti tadi kedalam susu tadi seketika.
3. Dalam mangkuk lain. Pukul majerin dan gula sehingga kembang sedikit dan masukkan telur.
4. Masukkan roti yang direndam dgn air susu tadi ke dalam No.3
5. Kacau la sehingga sebati.
6. Leserkan loyang dengan sedikit majerin dan masukkan roti tadi.
7. Bakar la sehingga masak lebih kurang 1 jam gitu bergantung pada oven.

Note : Kalau pakai susu pekat manis. Gula tu kurangkan sedikit dalam 21/2 cawan.

6 comments:

kak ina kl said...

salam dari akak...

blogresipi said...

Suke puding roti makan dengan vanilla cream..yuummmy! :)
Salam kenalan, saya link blog ni kat blog saya ek.tq :)

kucingorengemok said...

salam singgah... aiii, sedapnya kalau ada org buatkan :)

Cool&Easy said...

Salam jugak dr saya;P untuk kak ina..

Cool&Easy said...

Mkn ngn vanilla cream??blh try nti ni..biasa mkn ngn sos custard cair n eskrem vanilla:D
Salam kenalan jgk dr sy:D
Okay blh je..u're welcome..

Cool&Easy said...

Huhu..sedap klu ader org uat??Tapi sedap lagi kalau kucingorengemuk buat sendiri;D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...